RSS Feed for This PostТекуща статия

Неподозираните Ефекти На Забранените Храни!

Факт, доказан още в библейски времена, е склонността на човека да желае всичко онова, което му е забранено. Без значение дали примамката е калорично блокче шоколад или кафе и алкохол, към които лесно се привиква, във всички случаи е много трудно да се откажем от забранените храни и похапването. Но добрата новина е, че вече можем да успокоим угризенията на съвестта си, защото се оказва, че много от отричаните храни и напитки не са чак толкова страшни.
Червеното вино
Различни проучвания сочат, че консумацията на вино подобрява функционирането не само на сърдечно – съдовата система. Научни разработки доказват, че антиоксидантът в гроздето, наречен резвератрол, всъщност подтиска развитието на ракови тумори, благоприятства формирането на нервни клетки и може да се окаже важен фактор при лечението на неврологични заболявания като Паркинсон и Алцхаймер.
Полезна за здравето е консумацията на една чаша вино всеки ден. Нежелан ефект би се получил, ако приемете това количество наведнъж, например в петък вечер. Повечето хора знаят, че червеното вино влияе добре на сърцето, зъбите и помага за справяне с обичайната за зимните месеци настинка. Червеното вино, за разлика от алкохолите, съдържащи захарно – плодови сокове и много калории, се създава на основата на антиоксиданти и затова умерената му консумация е особено полезна. Да не говорим, че черният дроб ще Ви бъде благодарен, ако избягвате неприятния и за вас махмурлук.
Черният шоколад
Флавоноидите са вещества, често срещани в природата. Както може би предполагате, те също са антиоксиданти. Съдържат се в червеното вино, чая, бирата и в черния шоколад. Няма проблем, ако предпочитате плодове и зеленчуци, съдържащи също флавоноиди, но удоволствието от шоколада е по – голямо, нали? Черният шоколад контролира нивата на кръвната захар и както червеното вино, в състава му влизат абсолютно всички важни за човешкия организъм антиоксиданти.70% - 80% е препоръчителното съдържание на какао в стандартен блок шоколад. Не е нужно да избягваш любимия си шоколад, напротив, защото той успокоява кожата и я предпазва от появата на пъпки. И все пак, черният шоколад също съдържа мазнини и калории, така че 2 – 3 квадратчета на ден са достатъчни.
Кафето
Последните проучвания не само потвърждават, че умерената консумация на кафе е безвредна, но изтъкват и безспорните и положителни ефекти. Кафето намалява риска от образуване на камъни в жлъчния мехур, развитие на рак на дебелото черво, на болестта на Паркинсон и подобрява мисловните процеси. Напитката намалява риска от заболявания на черния дроб, особено при предразположени към такива хора. ”Най – пресните” факти доказват способността на кафето да поддържа организма активен при продължителни физически и умствени натоварвания.Ако пък искате да контролирате негативния ефект от кофеина, можете да безкофеиново кафе, което ще ви осигури всички ползи, които носи и обикновеното кафе. Както при червеното вино, е добре да разпределите консумацията си на кафе на етапи в течение на деня, и да не прекалявате.
Дъвката
През 1964г. НАСА започва да дава дъвки без захар на астронавтите при мисиите им в космоса. И благодарение на това са запазили зъбите им здрави, защото, хранейки се посредством тръба, като част от специалната екипировка, за тях е било трудно да сдъвчат, а в някои случаи дори да преглътнат храната.Повечето от нас смятат, че дъвките развалят зъбите, но фактите, както се убеждаваме, доказват обратното. Редовното дъвчене на дъвки без захар спомага образуването на слюнка в устната кухина, която с течение на времето избелва зъбите.При дъвчене се ускорява усвояването на карбохидратите, причинители на зъбния кариес, и същевременно се стимулират концентрацията и рефлексите.
И всъщност се оказва, че вредното не е чак толкова вредно, а пороците лесно се превръщат в добродетели.

снимка: Flickr

Trackback URL

RSS Feed for This PostПубликувай коментар